Általános szerződési feltételek

 

(Utolsó módosítás: 2021. október 12.) 

ÁSZF szövege letölthető innen: ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK  

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) érvényesek az H.T. Trade Service GmbH & Co. KG-vel (továbbiakban Szolgáltató) által üzemeltetett premiumxl.hu weboldalon (továbbiakban: Webáruház) keresztül a vásárló (továbbiakban: Vevő) által történő regisztráció vagy bármely megrendelés esetén.  

A Szolgáltató adatai  

Név: H.T. Trade Service GmbH & Co. KG 

   

Székhely: Németország, 49090 Osnabrück, Eversburger Str. 32 

E-mail: info@premiumxl.hu 

 

 

Telefon: 00-36-1-603-0747

 

Cégjegyzékszám/bíróság: Amtsgericht Osnabrück, HRA202845   

 

 

Adószám: 30471964-2-51 

 

 

Tárhelyszolgáltató neve, székhelye, e-mail címe: Magento Commerce International Limited, 25-28 North Wall Quay, Dublin 1, 662880, Irelandprivacy@magento.com – Amazon Web Services, 38 Avenue John F. Kennedy L-1855 Luxemburg; https://aws.amazon.com/de/contact-us/ 

 

 

 

1. Regisztráció 

A Szolgáltató a Webáruházon keresztül megrendelést egyrészt regisztrált vevőktől fogad el, másrészt lehetőség van regisztráció nélküli vásárlásra is, ebben az esetben a "Vendégként szeretnék vásárolni" lehetőséget kell kiválasztania. A regisztrációhoz és Vendégként való vásárláshoz szükséges, hogy a Vevő a Szolgáltató által kért valamennyi adatot hiánytalanul megadja. A regisztráció során a Webáruház figyelmeztető üzenetben tájékoztatja a Vevőt, ha email címét hibásan adta meg, és a sikeres regisztrációhoz helyesbítés szükséges. A Szolgáltató-t a regisztráció vagy megrendelés során a Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető bármely problémáért, késedelemért, hibáért felelősség nem terheli. Regisztrálni lehetséges a megrendelési folyamat során, vagy a vásárlást megelőzően a Webáruház felső fejléc sorában található “Regisztráció” menüpontot választva az adatlap kitöltésével. A regisztrációval a Vevő az ÁSZF-ben és az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat elfogadja, az Adatkezelési Tájékoztatóban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul. A regisztrációval egyidejűleg a Vevő hozzájárulhat ahhoz, hogy részére a Szolgáltató E-mail-ben, SMS-ben, vagy postai úton ajánlatokat, reklámküldeményeket küldjön. A Webáruházban kizárólag 16. életévüket betöltött személyek regisztrálhatnak, a regisztrációval a Vevő akként nyilatkozik, hogy 16. életévét betöltötte.  

 

2. Megrendelés 

A Vevő a megrendelését a Webáruházban a megvásárolni kívánt termék kosárba helyezésével, belépés, regisztráció vagy Vendégként való vásárlás után, a fizetési mód kiválasztását követően a “megrendelés elküldése” gomb megnyomásával tudja leadni. A “megrendelés elküldésé”-vel a Vevőnek fizetési kötelezettsége keletkezik a Szolgáltató felé.  

A megrendelés során a Vevő a rendelésre vonatkozó adatokat bármikor javítani tudja, pl. a kosárban a mennyiség változtatásával, termékek hozzáadásával vagy törlésével stb. Az ügyfélfiókjában „Fiókom” menüpontban, bármikor lehetősége van szállítási címének megváltoztatására. A rendelés elküldése után azonban a szállítási cím módosítására már nincs lehetőség. Amennyiben viszont Ön adott le rendelést, arra a címre fog megérkezni a csomag, amelyik szállítási cím el volt mentve a fiókjában, vagy megadott a rendelési folyamat során. A megrendelés leadását követően haladéktalanul, de legkésőbb 48 órán belül a Szolgáltató a Webáruház által generált automatikus E-mail üzenetben visszaigazolja a Vevőnek a szerződési jognyilatkozatának beérkezését. A visszaigazoló email elküldésével a Szolgáltató a Vevő ajánlatát elfogadja, a szerződés létrejön. A Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Szolgáltatótól a rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.    
 
Előfordulhat, hogy a Szolgáltató – a megrendelés visszaigazolása ellenére – a megrendelt terméket készlethiány miatt vagy más okból csak később tudja szállítani, vagy egyáltalán nem tudja szállítani.  Az egyes termékek lényeges tulajdonságait és árát a termékek terméklapjai tartalmazzák. A Webáruházban feltüntetett árak minden esetben magyar forintban vannak megadva és tartalmazzák az ÁFÁ-t. Amennyiben a Vevő a ”Paypal” fizetési módot választja, a feltüntetett webáruházi árak mellett további költségek merülhetnek fel a ”PayPal” pénznemváltása miatt. A ”PayPal”-lal történő fizetés során az átváltás tranzakciós átváltási árfolyamon történik, mely árfolyamot a ”PayPal” rendszeresen módosítja, és a változtatások azonnal életbe lépnek.  A Szolgáltató az árváltoztatás jogát fenntartja, azonban ez nem érinti a már visszaigazolt megrendeléseket, melyekre a visszaigazolásban rögzített ár vonatkozik. 

A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban a mindenkori helyes adatok kerüljenek feltüntetésre. Amennyiben ennek ellenére téves adat, hibás ár kerül feltüntetésre, például a feltűnő értékaránytalanságot mutató ár, a nyilvánvalóan téves, a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0" Ft-os vagy „1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket a tévesen feltüntetett áron értékesíteni. A Szolgáltató fenntartja a jogot a tévedésen alapuló megrendelések törlésére, azok teljesítésének megtagadására. A Szolgáltató felajánlhatja a vevőnek a helyes és tényleges áron történő teljesítést, melynek ismeretében a vevő elállhat vásárlási szándékától.   

 

3. Szállítási információk, a szállítás díja 

A Szolgáltató Magyarország teljes területére ingyenes kiszállítást biztosít Vevői számára. 

A Szolgáltató Magyarországon kívül az alábbi országokba vállal szállítást: Ausztria, Belgium, Csehország, Dánia, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Nagy-Britannia, Norvégia, Lengyelország, Olaszország, Portugália, Románia, Svájc, Svédország, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország. 

Szállítási költségek külföldre termékcsoportok szerint (a díjak az ÁFA-t tartalmazzák): 

Termékcsoport 

Szállítási díj 

 

 

A9 

3.150 Ft 

A29 

10.150 Ft 

A38 

13.300 Ft 

A47 

16.450 Ft 

A85 

29.750 Ft 

A135 

47.250 Ft 

A termékcsoport megjelölése az adott terméknél, a "További információk" menüpont alatt található. Abban az esetben, ha több, különböző termék kerül megrendelésre, csak a legmagasabb árú termékhez tartozó szállítási költség kerül felszámolásra. Tehát, ha egy A38-as és egy A9-es szállítási csoportú terméket rendel, a legmagasabb szállítási költség, ebben az esetben 13.300 Ft kerül felszámolásra az egész szállítmány tekintetében.  

Szállítási határidő: amennyiben a termék leírásánál egyedi, más információt nem talál, a szállítási idő Magyarországra és külföldre a fizetést követő 5-7 munkanap. Felhívjuk a figyelmét, hogy szombaton, vasárnap és ünnepnapokon termékeink nem kerülnek kiszállításra.  

Házhozszállítás DPD futárszolgálattal: A Webáruházban megrendelt termékeket a Szolgáltató logisztikai partnerei szállítják házhoz munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban. A kézbesítés várható időpontjáról a futárszolgálat tájékoztató E-mail-ben értesíti a Vevőt. Ha a csomag várható érkezése a Vevő számára nem megfelelő, akkor a továbbiakban a futárszolgálattal tud újabb időpontot egyeztetni a DPD ügyfélszolgálati telefonszámán: +36-1-501-6200, illetve a tájékoztató E-mailben megadott módokon a küldeményazonosítóra történő hivatkozással. Kérjük a kiszállítás zökkenőmentes lebonyolítása végett olyan szállítási címet adjon meg, ahol a Vevő (vagy családtagja, munkatársa, ismerőse) napközben elérhető. Amennyiben a csomag kézbesítése akadályba ütközik, a futár a megadott címen hagyott értesítő nyomtatványon tájékoztat az első kézbesítési kísérletről és a további teendőkről. Az első kézbesítési kísérlet meghiúsulása esetén még egyszer megkíséreljük a csomagot kiszállítani, mely díjmentes, a második sikertelen kézbesítés után a csomag visszakerül a Szolgáltató raktárába.  

Küldemény nyomon követése: A küldeményazonosító ismeretében a Vevő nyomon követheti csomagját a https://www.dpd.com/hu/hu/tracking/ weboldalon.  

Csomagátvétel: A Csomag megérkezésekor kérjük, minden esetben ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át a futártól vagy ragaszkodjon a jegyzőkönyv felvételéhez! Ha a csomag sérült és nincs hozzá mellékelve sérülésről szóló kárfelvételi jegyzőkönyv, kérjük, ne vegye át a csomagot! 

Házhozszállítás GLS futárszolgálattal: A Webáruházban megrendelt termékeket a Szolgáltató logisztikai partnerei szállítják házhoz munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban. A kézbesítés várható időpontjáról a futárszolgálat tájékoztató E-mail-ben értesíti a Vevőt. Ha a csomag várható érkezése a Vevő számára nem megfelelő, akkor a továbbiakban a futárszolgálattal tud újabb időpontot egyeztetni a GLS ügyfélszolgálati telefonszámán: +36-29-886-694, illetve a tájékoztató E-mailben megadott módokon a küldeményazonosítóra történő hivatkozással. Kérjük a kiszállítás zökkenőmentes lebonyolítása végett olyan szállítási címet adjon meg, ahol a Vevő (vagy családtagja, munkatársa, ismerőse) napközben elérhető. Amennyiben a csomag kézbesítése akadályba ütközik, a futár a megadott címen hagyott értesítő nyomtatványon tájékoztat az első kézbesítési kísérletről és a további teendőkről. Az első kézbesítési kísérlet meghiúsulása esetén még egyszer megkíséreljük a csomagot kiszállítani, mely díjmentes, a második sikertelen kézbesítés után a csomag visszakerül a Szolgáltató raktárába.  

Küldemény nyomon követése: A küldeményazonosító ismeretében a Vevő nyomon követheti csomagját a https://gls-group.eu/HU/hu/csomagkovetes weboldalon.  

Csomagátvétel: A Csomag megérkezésekor kérjük, minden esetben ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át a futártól vagy ragaszkodjon a jegyzőkönyv felvételéhez! Ha a csomag sérült és nincs hozzá mellékelve sérülésről szóló kárfelvételi jegyzőkönyv, kérjük, ne vegye át a csomagot! 

Egyedi raklapos házhozszállítás Lohmöller spedícióval: Azon webáruházban megtalálható termékeknél, ahol egyedileg jelezve van a raklapon történő kiszállítás, annak kiszállítási határideje: 5-10 munkanap. Felhívjuk a figyelmét, hogy szombaton, vasárnap és ünnepnapokon termékeink nem kerülnek kiszállításra. A raklapos szállítási módhoz kötelező a Vevő részéről telefonszám megadása, melyen a cég partnere a kiszállítás esedékességének napján egyeztet a Vevővel. A kiszállítás minden esetben a járdaszegélyig szól, a szállító nem kötelezhető emeletre való felvitelre, illetve zárt térben történő elhelyezésre.

 

4. Fizetési információk, lehetőségek 

A Webáruházban bankkártyás, banki átutalás vagy PayPal-os fizetésre van lehetőség, mely lehetőségek közül a Vevő a megrendelési folyamat során választhat.  

Fizetés bankkártyával: A Webáruházban a Vevő online, Visa vagy Mastercard bankkártyával is fizethet. Ennek a fizetési módnak az igénybevételéhez a megrendelési folyamat során a „bankkártya” lehetőséget kell választani, majd a Vevő a pénztártól átirányításra kerül a pénzügyi művelet feldolgozását végző oldalra, ahol a fizetés történik, melynek során a kártyaszám és az érvényesség dátuma mellett a bankkártya ellenőrző kódjának megadása szükséges. Az ellenőrző kód a bankkártya hátoldalán található 3 jegyű szám, amely az internetes fizetés biztonságosságát szolgálja. A legmodernebb kódolási technikák, mint pl. a Secure Socket Layer (SSL) és a 3D-Secure-eljárás az interneten is a lehető legnagyobb biztonságot kínálják a fizetésre.  A bankkártyás vásárlási lehetőség a teljes kínálatra vonatkozik. A Szolgáltató a fizetendő összeggel csak az áru kiszállításakor terheli meg a Vevő által használt bankkártyát, azonban az összeg már a megrendeléskor zárolásra kerül. Az esetlegesen visszaküldött termékek értékét a Vevő által a fizetéshez használt bankszámlára lehetőség szerint a legrövidebb időn belül jóváírjuk (az elállási jogról szóló rendelkezések figyelembevételével).  

Amennyiben a rendelés törlését a vevő kezdeményezi, vagy a rendelést a Szolgáltató törli - mert pl. a termék elfogyott - a zárolás feloldása a törléstől számított 30 napon belül történik meg. 

Az Európai Unió PSD2 irányelve alapján 2019. szeptember 14-től a bankkártyás vásárlások és az elektronikus fizetési műveletek többségénél szükséges lesz az erős ügyfélhitelesítés a kártyabirtokos azonosításához. 

Banki átutalás: Fizetési módnak kiválasztja a Vevő az Átutalást. A rendelés elküldését követően e-mailben megküldjük a rendelési visszaigazolást minden részletével együtt, a megrendelés kifizetéséhez. Kérjük vegye figyelembe, hogy a banki utalás átfutási ideje több napot is igénybe vehet és a rendelés elindítása a fizetés véglegesítése után történik meg. Az utalással történő vásárlásnál 72 óra áll a vevő rendelkezésre, hogy kifizesse a megrendelést. Amíg nem történik meg az utalás és véglegesítése, addig a termék kiszállítása sem kezdődik meg. 

Bankszámlaszám adataink: 

Számlatulajdonos: H.T. TRADE SERVICE GMBH u. CO KG  

Számlaszám: 11705008-22531283-00000000 

Bank neve: OTP Bank  

IBAN: HU64117050082253128300000000  

BIC: OTPVHUHB 

PayPal-os fizetési mód: Amennyiben a Vevő a ”Paypal” fizetési módot választja, a feltüntetett webáruházi árak mellett további költségek merülhetnek fel a ”PayPal” pénznemváltása miatt. A ”PayPal”-lal történő fizetés során az átváltás tranzakciós átváltási árfolyamon történik, mely árfolyamot a ”PayPal” rendszeresen módosítja, és a változtatások azonnal életbe lépnek.   

Amennyiben Áfás számlára van szüksége kérjük, hogy rendelése során tüntesse fel az adószámot, vagy küldje el kérését az info@premiumxl.hu e-mailcímre a számlázási adatokkal.  

 

5. Visszavásárlási lehetőség, elállási jog 

A PremiumXL-től nyugodtan rendelhet! Cégünk minden termékére visszavásárlási lehetőséget biztosít az alábbiak szerint: 

A Szolgáltató a Vevői számára a megvásárolt termékek vonatkozásában azok átvételétől számított 90 napon belül termék-visszaküldési lehetőséget biztosít a Weboldalon található feltételek szerint.  

Elállási jog 

Amennyiben a Szolgáltató által küldött termék nem nyerné el a Vevő tetszését vagy bármely más okból így dönt, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a Vevőnek a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül joga van indokolás nélkül elállni vásárlási szándékától.  Az elállási jog minden tartalmi és formai követelményét a lenti törvényi előírásoknak megfelelően biztosítjuk, ez alól kivételt képez a 14 napos határidő, melyet a Szolgáltató 90 napra növel a Vevői maximális elégedettség miatt. Az elállási határidő attól a naptól számított 90 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.Ha a Vevő elállási jogával élni kíván köteles az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát eljuttatni a Szolgáltató-hoz e-mail üzenetben az info@premiumxl.hu e-mail címre.  Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 90 napon belül. A Vevő az elállási jogát a megrendelés és a termék átvétele közti időben is gyakorolhatja. 

Elállási nyilatkozatminta: 

Alulírott ......................... ezennel elállok a (dátum) Önökkel (H.T. Trade Service GmbH & Co. KG) megkötött adásvételi szerződéstől, melynek tárgya az alábbi termék:

(Termék neve)
Megrendelésre került: (Dátum) / Megérkezett (Dátum) Megrendelő neve: (Név)
Szállítási cím: (Cím)

Dátum

 

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. §-a szerint bizonyos termékek esetén a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát (így pl.: hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta, olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza, romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel, olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak). 

Az elállási jog csak a fogyasztónak minősülő Vevők által gyakorolható, tehát azon személyek által, akik a szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek. Gazdálkodó szervezeteket (vállalkozásokat) az elállási jog a vonatkozó jogszabályok alapján nem illeti meg. 

Ha a Vevő eláll a vásárlási szándékától (a szerződéstől), a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott). 

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. 

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. A Szolgáltató nem vállalja e költségek viselését.   A Szolgáltató a visszafizetendő összeget, bankkártyás fizetés, banki átutalás esetén arra a bankszámlára utalja vissza, amelyről kifizetésre került a termék, illetve azon PayPal-os számlájára. 

A Vevő köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 90 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 90 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.   

Hogyan működik a visszaküldés? 

Termékeink visszaküldése esetén kérjük, keresse fel ügyfélszolgálatunkat az info@premiumxl.hu e-mail címen, vagy a 00-36-1-604-5154-es telefonszámon. Az ügyfélszolgálat a Vevő részére elküldi a visszaküldési etikettet, kérjük, ezt nyomtassa ki, csomagolja vissza a terméket az eredeti csomagolásba és ragassza a csomagra az eredeti címzés etikettjére a visszaküldési etikettet, amin a pontos visszaküldési cím fel van már tüntetve. Ezek után már feladhatja a csomagot az Önhöz legközelebbi DPD/GLS csomagponton. Nagyobb termékek esetében (30 kg) felett az elszállítást ügyfélszolgálatunk szervezi meg a Vevőnek. 

Kérjük, tartsa meg a visszaigazolást a visszaküldésről, amíg a megrendelés értéke vissza nem térül. 
 
Az eredeti csomagolás nélkül is vissza lehet küldeni a bútorokat, ha a csomagolás már nincs meg. Az eredeti doboz hiánya esetén az árut úgy kell csomagolni, hogy a küldésnél ne keletkezzen az árunak sérülése.  

A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (mint például: kipróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért – tehát amennyiben a visszaküldött áru megrongált vagy olyan használat nyomait fedezni fel rajta, mely az általános elvárhatóság határán túl van – a Vevő felel. Ebben az esetben a Szolgáltató a Vevőre háríthatja a rongálásból vagy az áru használatából eredő értékcsökkenést, kárt és költséget, mely összeg a Vevőnek visszafizetendő összegből levonható.  Amennyiben a Vevő rendelési összeghez kötött kedvezményt vesz igénybe, a termék visszaküldésénél annak értékéből a kedvezmény százalékos arányban visszavonásra kerül, tehát a kedvezménnyel csökkentett érték kerül visszatérítésre. 

 

6. Szavatosság, jótállás 

Kellék szavatosság: A Vevő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) szabályai szerint közvetlenül a Szolgáltatóval szemben. A Vevő a kellékszavatosság érvényesítése körében választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. Ugyanakkor a Vevő a szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő a számla bemutatásával igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

Termékszavatosság: A termék (ingó dolog) hibája esetén a Vevő - választása szerint - az előző pontban meghatározott kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a Vevő kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:(i) a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy (ii) - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy- (iii) a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltatónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a gyártóval szemben érvényesítheti.   

Jótállás hibás teljesítés esetén: a Szolgáltató a 151/2003. (IX.22) Kormányrendelet alapján jótállásra köteles a jogszabály 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek vonatkozásában. A jótállásból eredő jogait a Vevő a fogyasztási cikk részére történő átadásától kezdődő 1 éves időtartamon belül gyakorolhatja. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállási igény a jótállási jeggyel, vagy a csomagban kapott számlával érvényesíthető. A jótállásra vonatkozó részletes információkat az adott termékre vonatkozó jótállási jegy tartalmazza. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A vásárlást követő 3 munkanapon belüli meghibásodás miatt felmerülő csereigényt a Szolgáltató a tartós fogyasztási cikk cseréjével teljesíti.  

A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vevőt a jótállásból fakadó jogok a Kellékszavatosság és a Termékszavatosság pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik. 

A szavatossági és jótállási igények intézése: A Szolgáltató a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényekkel kapcsolatban a 19/2014. (IV.19.) NGM rendeletben foglaltak szerint jár el, melynek értelmében az igényről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti: a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját, d) a hiba bejelentésének időpontját, e) a hiba leírását, f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.  

Ha a Szolgáltató a szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Vevő által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vevő a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Ha a Szolgáltató a Vevő szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon értesíti a Vevőt. A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.  

Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek  

Panasszal, szavatossági vagy jótállási igénnyel kapcsolatban a PremiumXL Vevőszolgálata áll a Vevők rendelkezésére az alábbi elérhetőségeken: Telefon: (00-36-1) 604-5154, E-mail: info@premiumxl.hu.  

A Vevő a fenti elérhetőségek egyikén jelentheti be igényét, melyet a Szolgáltató a lehető legrövidebb időn belül elbírál. Amennyiben a fogyasztó jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz, vagy a szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő Békéltető Testülethez. A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. 

A járási hivatalok elérhetőségeit a http://jarasinfo.gov.hu/ linken találja. 

Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:  

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. 

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. 

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu 

Központi telefonszám: 06 1 488 2186 

Fax: 06 1 488 2131 

Online vitarendezés  

Az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott http://ec.europa.eu/odr platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja. 

 

7. Vegyes rendelkezések 

A Szolgáltató csak a háztartásban általában használatos mennyiségre vonatkozó megrendeléseket teljesíti. A Webáruházban megjelenített valamennyi tartalom (termékleírás, szöveg, kép, grafika stb.) szellemi alkotásnak minősül, így szerzői jogvédelem alatt áll, a szerzői jog jogosultja a Szolgáltató. Bármely tartalom engedély nélküli másolása, sokszorosítása vagy egyéb módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, így az tilos. A Szolgáltató kizárja a felelősségét a Webáruház használói által kifejtett bármely magatartásért, vagy a Webáruház használata során felmerülő bármely kárért. A Webáruház használója saját magatartásáért teljes mértékben és kizárólagosan felelősséget vállal.  

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. A módosított rendelkezések az azok hatályba lépését követően leadott megrendelésekre alkalmazandók.  Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései irányadók. 

A szerződés elektronikus úton, nem írásban megkötött szerződésnek minősül, elektronikus úton kerül iktatásra, és a későbbiekben hozzáférhető. A Szolgáltató és a Vevő között létrejött valamennyi szerződés nyelve a magyar.  

AZ "ÉRTÉKELÉS" FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEI: 

A termékértékelésekkel kapcsolatban az "értékelés" felhasználási feltételei, valamint a Szerződési feltételeink is irányadók. 

Ha az értékelését elküldi, Ön vállalja/akként nyilatkozik, hogy: 

  • kizárólag saját maga által írt értékelést küld el, ami nem sérti más személy szellemi alkotáshoz fűződő jogát; 
  • az értékelésében írtak vonatkozásában lemond minden szellemi alkotáshoz fűződő, illetve egyéb jogáról; 
  • kizárólag olyan értékelést ad, mely személyes tapasztalatán alapul; 
  • elmúlt 16 éves; 
  • az értékelésben foglaltak nem sértik az "Értékelés" felhasználási feltételeit, a Szerződési feltételeket, valamint természetes és jogi személyek jogait.

Nem tehet közzé olyan értékelést: 

  • amelyről tudja, hogy hamis, pontatlan vagy félrevezető; 
  • amely szerzői jogot, szabadalmat, védjegyet, üzleti titkot, személyiségi jogot vagy 3. személynek egyéb jogát sérti; 
  • amely jogszabályba ütközik; 
  • amely rágalmazó, sértő, gyűlölködő, mást faji vagy vallási hovatartozásában sértő, fenyegető, zaklató; 
  • amely más honlapot reklámoz, információt, címet, E-mail címet, telefonszámot vagy egyéb elérhetőséget tartalmaz; 
  • amely számítógépes vírust, férget vagy más potenciálisan káros számítógépes programot tartalmaz; 
  • amely más, értékelést beküldő személyt kritizál; 
  • amely veszélyeztetheti, fenyegetheti vagy sértheti más személy vagy vagyontárgy biztonságát. 

Az értékelésének közzétételével Ön vállalja, hogy amennyiben az értékelés közzétételére vonatkozó szabályainkat, szerződési feltételeinket vagy a hatályos jogszabályokat megsérti, úgy akár a Szolgáltatónak, akár más személynek az értékelés közzétételéből eredő bárminemű kárát, követelését, igényét megtéríti, illetőleg kielégíti. 

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy minden elküldött értékelést az általa üzemeltetett honlapon - és egyéb termékismertetőiben - szabadon, korlátozás nélkül felhasználja, ehhez az értékelés elküldésével Ön kifejezetten hozzájárul. 

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az elküldött értékelést bármikor, indokolás és értesítés nélkül, saját belátása szerint módosítsa vagy törölje, amennyiben az "értékelés" felhasználási feltételébe, szerződési feltételbe, jogszabályba vagy egyéb iránymutatásba ütközik.  

Amennyiben Ön az értékelést elküldi, tudomásul veszi, hogy annak tartalmáért kizárólag, egyszemélyben Ön felelős, az értékelésért és annak tartalmáért a Szolgáltató semmilyen (sem jogi, sem anyagi) felelősséget nem vállal. 

 

8. Impresszum 

H.T. Trade Service GmbH & Co. KG  

Levelezési cím: Németország, 49090 Osnabrück, Eversburger Str. 32. 
Székhely: Németország, 49090 Osnabrück, Eversburger Str. 32. 
E-mail: info@premiumxl.hu  
 
Telefon: 00-36-1-603-0747 / Megrendelésével kapcsolatos minden kérdésére készséggel válaszolunk.  
Cégjegyzékszám/bíróság: Amtsgericht Osnabrück, HRA202845     
Adószám: 30471964-2-51 
Honlap:  www.premiumxl.hu